top of page
תמונת הסופר/תilanit Shuster

במקרה הכינותי מראש - איך תכנון נכון של האתר יועיל לכם בעסק

עודכן: 22 בספט׳

אין מספיק מילים לתאר לכם כמה תכנון מבנה האתר (היררכיות או באנגלית - Hierarchy ) הוא חשוב- מדובר באחד השלבים הקריטיים! בדיוק כמו שאי אפשר לבנות בית בלי לתכנן אותו, ככל שהיסודות שלו יהיו יותר יציבים וטובים כך יהיה אפשר לבנות עליו ולייצר בנייה איכותית וטובה שתישמר לשנים קדימה.


תכנון מבנה האתר מגיע אחרי שהגדרנו עבור עצמינו (או ביחד עם בונה האתרים שלנו) - מה המטרות שלנו, מי הם המתחרים שלנו ומה סוג האתר שאנחנו בונים (תדמית, מגזין, חנות, אתר קורסים וכה). המטרה של תכנון מבנה האתר הוא לבנות ולתכנן את ההיררכיה של האתר: איזה עמודים יופיעו בו, איך העמודים ימוקמו ועוד. תכנון נכון יסייע לנו להבין איזה תוכן נדרש מאיתנו לכתוב, איזה עמודים יהיו עמודי תבניות (תבנית קבועה שחוזרת על עצמה) ומה היקף עבודת העיצוב וההקמה הנדרשת.


אילוסטרציה של בחורה יושבת ליד המחשב נייד ומעצבת דרכו בחדר


לפני שנצלול לתכנון מבנה האתר נבין תחילה, למה בכלל צריך לתכנן מראש?

  1. סדר בראש וחיים קלים בהמשך הדרך - גם האתר הקטן והפשוט ביותר צריך תכנון מראש. היררכיה עוזרת לך לארגן את התוכן שלך, בין אם זה פוסטים בבלוג, דפי מוצר או קטעי מידע. זה מקל עליך לנהל ולעדכן את האתר שלך לאורך זמן. תחילה נכין רשימה של כל העמודים שאנחנו צריכים. בשלב השני נתחיל לחשוב ולכתוב ונבין לאט לאט איך האתר הולך להיראות (בסקיצה כללית, בלי להיכנס לנושא העיצוב) ברגע שאנחנו מתחילים לתכנן את זה בצורה כתובה, מורידים את התכנון והרעיונות שיש לנו בראש לכתב - יעלו לנו עוד תובנות לגבי התכולה הנדרשת באתר והיקף העבודה יהיה ברור יותר.

  2. היגיון וחווית משתמש - בנה אתר ברור והגיוני מקל על המשתמשים למצוא מידע, מוצרים או שירותים. יש סיכוי גבוה יותר שמשתמשים יישארו מעורבים וינווטו באתר שלך אם הם יכולים לגשת במהירות למה שהם מחפשים. על מנת ליצור זרימה חלקה באתר, שלא תלוי בדף הראשון שאליו הגולש מגיע, אנו צריכים לתכנן מראש את מבנה האתר. נבנה היררכיה שבה יתמקדו העמודים השונים שבאתר, ונקבע אילו עמודים יובילו לאילו. התכנון מראש מאפשר לנו להבין אילו תוכן יהיה מוצג בכל עמוד ואילו כפתורים לפעולות יהיו מובנים בכל עמוד, כך שנוכל לשפר את הניווט ולהפנות את הגולשים בצורה ממוקדת לתוכן הרלוונטי.

  3. חיפוש בגוגל SEO - מנועי חיפוש סורקים אתרים כדי להבין את התוכן שלהם. אתר עם מבנה היררכי מסודר נסרק טוב יותר במנוע החיפוש ועוזר לגולשים להגיע אליו. ולא רק להגיע אליו אלא ממש אל התוכן הספציפי בתוך האתר בהתאם למידע (השרות או המוצר) שהם חיפשו.

  4. תוכנית עבודה וכתיבת תוכן לאתר - בניית מבנה האתר הוא משימה מרכזית ביצירת הנוכחות המקוונת, ואחת האתגרים הגדולים היא כתיבת התוכן שימלא את המבנה. דבר זה מהווה אתגר לבעלי האתרים שנדרשים להביע את המסרים שלהם בצורה ברורה ונגישה ללקוחותיהם, להסביר על השירותים או המוצרים שהם מציעים, ולעשות זאת בצורה שמתאימה לקהל היעד ולמטרות העסק. הצורך להביע תכנים שמכסים תחומים שונים, כמו תיאור העסק, השירותים או המוצרים, יכול להיות אתגרי ומסובך, וזה עוד לא כולל את הצורך ליצור תוכן איכותי ומקורי, המביא לתוצאות טובות ומוביל לפעולות הרכש או הפנייה הרצויות. כל זאת מביאה לקריטיות המשמעותית של בניית המבנה המתוכננת היטב. חשיבה מקדימה וארגון מדויק יעזרו לנהל את התהליך בצורה יעילה יותר. בין אם אתם מחליטים להשתמש בכותבי תוכן מקצועיים, או אם אתם בונים את התוכן בעצמכם, הנחיה מבנה נכון ומסודר תעזור לך לשמור על סדר, להתמקד במשימות אחרות במקביל לפיתוח האתר, ולספק את התוכן הרלוונטי בצורה אפקטיבית ומעוררת עניין לקהל היעד.


שני דמויות גבר ואישה יושבים ודנים בעיצוב אתר מכירה


אחרי שהבנו למה צריך, השאלה היא איך עושים את התכנון בצורה נכונה?


שלב ראשון: הגדרת העמודים המרכזיים ברשימה

בהתחלת תהליך תכנון האתר, אנו מקבלים תמונה כללית של כיצד אנחנו רוצים שהאתר ייראה ויפגיש את הציפיות שלנו. השלב הראשון הוא ליצור רשימה של העמודים המרכזיים שחשובים לנו לכלול באתר.

לדוגמה, אם אנחנו פועלים במסגרת אתר תדמית, העמודים שיכולים להיות חשובים הם: "אודות", "יצירת קשר", "תיאום פגישה", "רשימת שירותים" וכדומה. ניתן לקרוא מידע נוסף אודות אתר תדמית בפוסט כאן.

מנגד באתר מכירתי (איקומרס), העמודים החשובים יכולים להיות: אודות החברה, אודות השירות, מה הם המוצרים וכדומה. ניתן לקרוא מידע נוסף על אודות אתר מכירה בפוסט כאן.



שלב שני: מחקר וניתוח נתונים אודות העסק

בשלב זה אנו מתעמקים ומבקרים את הצורך המדויק שלנו ומהם המטרות שאנחנו רוצים להשיג עם האתר. אנחנו מגדירים את קהל היעד, חזון העסק, והמעמד שלנו בשוק. אנו גם חוקרים את האתרים של המתחרים כדי להבין איך הם מבנים את התוכן והמבנה שלהם. התוצאה מאפשרת לנו להגדיר במדויק אילו עמודים אנחנו צריכים ומהם הצעדים שהגולש יעשה באתר וכיצד נשלב אותו.

דוגמה לכך ניתן לראות במסגרת אתר תדמית - נגיד הלקוחה היא מדריכת הורים - אחת המטרות יכולה להיות להתבלט כמדריכת הורים שמעבירה סדנאות פרונטלית באזור באר שבע וכן כך נבצע התאמה לאזור הדרום כמומחית בסביבתה. על מנת לעשות זאת יש לעשות סקר שוק - איפה הקהל שלי נמצא? מי המתחרים שלי ומה הם עושים? איך אני יכולה לבלוט בעסק שלי? וכדומה



שלב שלישי: אסטרטגיה

בניית אסטרטגיה מובן ומדויק תסייע לך להגדיר מה המטרות שברצונך להשיג מהאתר. האסטרטגיה תשפר את יכולתך לבחור אילו תכנים וכלים יתאימו בצורה הטובה ביותר לקהל היעד ותעזור לך לקבוע את התוכניות לפרסום וקידום האתר.

בגלל שלכל אתר אסטרטגיה משלו כך גם ההירריה לא תהיה דומה מאתר לאתר שכן יש לתכנן אותן לפי המטרות הספציפיות של העסק.


שלב רביעי: שינוי, בדיקה, תחזוק

ההירריה של האתר אינה דבר סטטי וכדי לראות האם ההירריה עובדת כמו שצריך יש לשים לב לאנליטיקה ונתונים אודות האתר ולעדכן אותו באופן מותאם שישרת את האינטרס האישי של העסק.

הירריה שמתעדכנת מתוך הבנת המשתמשים והצרכים שלהם מסייעת למשתמשים לנווט בקלות וברורות, להוביל את המשתמשים למקומות הנכונים ובכך לבצע יותר הזמנות שירותים/רכישות.


אם היה לכם מעניין עד כה, אני מזמינה אתכם לשמוע עוד על תכנון אתר ואילו דברים צריך לקחת בחשבון בסרטון מתוך ההרצאה "בדרך לאתר האינטרנט המושלם- סוד ההצלחה טמון בתכנון מוקדם"




לסיכומו של נושא אגיד שתכנון מדויק של ההירריה של האתר הוא המפתח לבניית אתר מוצלח ולשיפור חוויית המשתמש. בשימוש נכון בתכנון זה, תוכל לספק ללקוחות שלך את המידע והשירותים שהם מחפשים בצורה יעילה ונעימה, מה שיכול להקדים את התחרות ולהבטיח הצלחה עסקית מובטחת.

אם יש כאן משהו שכתבתי והתחברתם או שאתם מעוניינים לשמוע עליו עוד אשמח שתשאירו לי הודעה בתגובות, זה עוזר לי לשפר את התוכן ולהביא לכם את המידע שהכי מעניין אתכם! :)


Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating

רוצים לבדוק איך אפשר לשפר את הדיגיטל שלכם עוד היום?

תמונה של אילנית מנהלת סטודיו שוסטר עיצובים

השאירו פרטים ונדבר על הכל - עיצוב, תוכן ושיווק

תודה רבה, נשתמע בקרוב

bottom of page